آموزش ساخت سایت حرفه ای همراه با بهینه سازی اینستاگرام

در دنیای ارتباطات پیشرفته و مدرن امروزی بسیاری از امور با اینترنت و سایت ارتباط دارند. ساخت سایت و طراحی آن برای اغلب مشاغل یک امر ضروری و لازم به شمار می رود. تعداد بیشماری از صاحبان مشاغل علاوه بر مرکز فیزیکی برای کسب و کار خودف نسبت به خرید سایت فروشگاهی نیز اقدام می کنند. از طرف دیگر برخی از کسب و کارها در صفحات مجازی رونق دارند و از این طریق درآمد بالایی کسب می کنند و در میان این فعالیت های اقتصادی سئوی اینستاگرام و بهینه سازی پیج مطرح می شود.

با توجه به توضیحات بالا مشخص می شود که امروزه بسیاری از امور اقتصادی به اینترنت و سایت مرتبط هستند. البته علاوه بر امور اقتصادی، امور فرهنگی، آموزشی و غیره نیز با اینترنت ارتباط تنگاتنگی دارند. به همین جهت قصد داریم در این مطلب درباره طراحی سایت ها و همینطور بهینه سازی اینستاگرام صحبت کنیم.

سئوی اینستاگرام

ساخت سایت چگونه انجام می شود؟

ساخت سایت یا طراحی آن در واقع ایجاد یک وب سایت در بستر اینترنت است. البته در صورتی که بهینه سازی یا Re Design در مورد یک سایت قدیمی صورت گیرد نیز به آن طراحی وب سایت اطلاق می شود. جالب است بدانید که هنوز اولین سایت تاریخ جهان در دسترس است و بسیار ساده، بدون رنگ و گرافیک به عنوان یک شاهکار در زمان خودش شناخته می شود. البته همانطور که می دانید امروزه سایت ها دارای رنگ، طرح و گرافیک شده اند و با نمونه های اولیه بسیار تفاوت دارند.

ساخت سایت چهار مرحله بوده که در هر مرحله بخشی از امور سایت انجام می شود. در بخش اول وایر فریم وب سایت طراحی می شود. در این مرحله نمای کلی، چیدمان عناصر و جایگاه آنها بر اساس به نوع سایت و نیاز مشتری تعیین می شود. مرحله دوم هم مربوط به ساخت گرافیک و رنگ بندی است که با توجه به نوع سایت و کسب و کار صورت می گیرد. در مرحله سوم کدنویسی و برنامه نویسی وب سایت انجام می شود که می تواند بر اساس وردپرس یا یک مدیریت یا فریم ورک اختصاصی باشد.

در مرحله چهارم ساخت سایت هم راه اندازی کامل آن است که توسط سایر کاربران قابل مشاهده است. در این مرحله باید دامین و هاست مناسب تهیه شده و پیکربندی وب سایت به صورت کامل صورت گیرد.

معرفی انواع سایت و آشنایی با سایت فروشگاهی

سایت ها بر اساس هدف و نوع کسب و کار به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به عبارت دیگر اگر هدف از طراحی سایت برای فروش و عرضه محصولات باشد به آن سایت فروشگاهی و اگر در جهت آموزش فعالیت داشته باشد سایت آموزشی به آن اطلاق می شود. سایت های علمی – آموزشی، هنری، شرکتی، فروشگاهی و شخصی برخی از سایت های موجود است. سایت فروشگاهی یکی از پرکاربردترین انواع وب سایت است. امروزه با خرید این نوع از سایت ها عرضه و فروش محصولات به آسانی صورت می گیرد.

با استفاده از سایت فروشگاهی می توان مشتریان خود را افزایش داده و آنها را در سطح کشور یا حتی خارج از آن نیز جذب کرد. در راه اندازی این نوع سایت ها باید نکات مختلفی را در نظر گرفت که در بخش بعدی به آنها می پردازیم.

نکات مهم در ساخت سایت فروشگاهی

ساخت سایت فروشگاهی جهت عرضه و فروش محصولات به صورت اینترنتی ضروری است؛ اما نکاتی برای موفق بودن در این زمینه باید رعایت شود که برخی از آنها عبارتند از:

سایت فروشگاهی

  • یک سایت فروشگاهی مناسب کاربران را به مشتریان دائمی تبدیل می کند. برای انجام چنین امری باید ویترین خوبی برای فروشگاه مجازی خود ترتیب دهید. ویترین یک فروشگاه آنلاین شامل بخش بالایی و پایینی سایت و همچنین صفحه اصلی است. شما باید این بخش های سایت خود را مشتری پسند قرار دهید. نمایش پیشنهادات ویژه، جشنواره های فروش، تخفیف ها و برگزاری مسابقات همگی موجب جلب نظر مشتری می شود.
  • فروش بیشتر با فراهم کردن امکانات مناسب و خوب برای مشتریان به وجود می آید. بنابراین سعی در ایجاد امکانات مشتری پسند داشته باشید. برخی از این قابلیت ها عبارتند از: امکان نقد محصولات توسط مشتری و ترتیب اثر به آنها، ایجاد روش های پرداخت متنوع، قابلیت انتخاب روش کالاها توسط مشتریان، دادن کدهای تخفیف، یافتن سریع کالاهای مورد نظر با استفاده از قابلیت فیلتر کردن، بارگزاری عکس های باکیفیت برای محصول، امکان مشاهده جزئیات کالا توسط مشتری.

درباره سئوی اینستاگرام و فواید آن

سئوی اینستاگرام در واقع یک مفهوم غلط ولی رایج است؛ چرا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بوده و نه یک سایت که نیاز به سئو داشته باشد. باید بگوییم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و الگوریتم های خاص خود را دارد. سئوی اینستاگرام یعنی بهینه سازی آن برای نمایش در نتایج جستجوی صفحه مورد نظر. برای بهینه سازی اینستاگرام کپشن ها، برچسب جغرافیایی، نام کاربری، مشخصات یا بیو پیج، عکس ها و هشتک ها را بهینه کنید. به صورت دائمی اطلاعات خود و پیج را بروز کرده و پیشنهاد ویژه داشته باشید. این اقدامات تا اندازه زیادی سئوی اینستاگرام را بهبود می بخشد.

ساخت سایت

ایران سایت قدیمی ترین شرکت در زمینه طراحی و راه اندازی سایت است که سابقه ای بیش از دو دهه دارد. این تیم با دارا بودن چندین بخش مانند: تولید محتوا، سوشال مدیا، گوگل ادوردز، برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و عکاسی و بهره گیری از نیروهای متخصص کلیه امور سایت شما را انجام می دهد. در این شرکت نمونه کارهای بسیاری وجود دارد که با مراجعه به آدرس iransite.com می توانید آنها را مشاهده کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.