مهم ترین دلایل اهمیت تولید محتوا در پروسه سئو چیست؟

اهمیت تولید محتوا در سئو هنوز هم توسط بعضی صاحبان کسب و کارهای آنلاین نادیده گرفته می شود. این در حالی است که محتوای باکیفیت و کاربردی می تواند بخش زیادی از بار سئوی سایت را با به تنهایی و با موفقیت به دوش بکشد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با ۸ دلیل ثابت کنیم که چرا محتوا تا این حد در سئو مهم است؟

دلایل اهمیت تولید محتوا در سئو

محتوای یونیک و باکیفیت، بزرگ ترین مُحَرک برای رتبه بندی موتورهای جست و جو هستند. تا جایی که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و هیچ چیز دیگری نمی تواند جای خالی اش را پُر کند. در ادامه ۸ دلیل اهمیت تولید محتوا در سئو را مرور می کنیم.

۱- دادن اطلاعات کافی به موتورهای جست و جو برای رتبه بندی

موتورهای جست و جو سایت ها را بر اساس موضوع آنها دسته بندی می کنند. سپس سایت های موجود در هر دسته را بنا به سطح کیفی آنها، در همان دسته رتبه بندی می کنند. حالا تصور کنید اگر موتورهای جست و جو نتوانند موضوع سایت شما را درست تشخیص دهند چه می شود؟ بله، دسته بندی و رتبه بندی سایت با اختلال مواجه می شود.

درست است که کلماتی که در کتگوری ها، نام محصولات و … استفاده شده اند هم اطلاعاتی درباره موضوع سایت می دهند؛ اما بهترین و مطمئن ترین روش که جای هیچ بهانه ای را برای ربات های گوگل باقی نمی گذارد، محتواهای مرتبطی است که منتشر می کنید. این پایه ای ترین دلیل اهمیت تولید محتوا در سئو به شمار می رود.

۲- افزایش اعتبار سایت نزد ربات های گوگل

وقتی ربات های بازرسِ گوگل به سایت ما سر می زنند، تنها چیزی که می خواهیم این است که از سایتمان راضی باشند. داشتن محتواهای پُربار و البته سئوشده، یکی از راه های طلایی جلب رضایت این ربات هاست. پس هر چه محتوای بیشتری در سایت داشته باشیم، شانسمان برای حضور در صفحه اول نتایج گوگل هم بیشتر خواهد بود.

۳- پوشش دادن کلمات کلیدی به بهترین شکل ممکن

پوشش دادن کلمات کلیدی

یک دلیل دیگر برای اثبات اهمیت تولید محتوا در سئو، به کلمات کلیدی مربوط می شود. همانطور که می دانید، مهم ترین راه ارتباطی ما با گوگل از طریق کلمات کلیدی است. گوگل یک سری کلمه کلیدی را تحویل ما می دهد که بگوید کاربران چه موضوعاتی را بیشتر دوست دارند. ما هم از آن کلمات کلیدی در صفحاتمان استفاده می کنیم تا به گوگل بگوییم که همان محتواهای محبوب را در سایتمان داریم و لایقِ بودن در صفحه اول هستیم.

۴- جلب رضایت پاندای گوگل

گوگل یک قاعده کلی دارد و آن این که هر چه محتواها پر و پیمان تر باشند، بهتر است. این موتور جست و جو دوست دارد شما یک محتوای طولانی (مثلاً ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ کلمه) بنویسید که در آن به جای پرداختنِ سطحی به موضوعات مختلف، یک موضوع خاص را از زوایای مختلف بررسی کرده اید.

اما اهمیت تولید محتوا در سئو زمانی جدی تر شد که گوگل الگوریتم پاندای خودش را معرفی کرد. مسئولیت این الگوریتم این است که محتوای سایت ها را رصد کند و اگر با محتواهای هجو یا کم حجم (یا به اصطلاح نازک) رو به رو شد، به گوگل گزارش دهد.

بر اساس این الگوریتم، حالت بهینه تعداد کلمات محتوا به طور میانگین حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ کلمه برای هر صفحه است. یادتان باشد که محتواهای زیر ۳۰۰ کلمه طبق استانداردهای گوگل نازک و ضعیف هستند.

درواقع گوگل محتواهای زیر ۳۰۰ کلمه را چندان جدی نمی گیرد و فرض را بر این می گذارد که شما وقت زیادی برای تولیدش نگذاشته اید. بنابراین این محتواها تأثیر چندان مثبتی روی رتبه بندی نخواهند داشت.

در مقابل، انتشار محتواهای مفصل که با کلمات و جملات اسپم (هرزنامه) پُر نشده اند، یک انگیزه جدی و محکم به گوگل می دهد که رتبه شما را ارتقا دهد.

۵- افزایش نرخ خزش

وقتی طبق یک روند منظم و مستمر در سایتمان محتوا منتشر کرده یا محتواهای قبلی را آپدیت می کنیم، نرخ خزش ربات های گوگل را هم بالا می بریم. نرخ خزش به این معنی است که ربات های خزنده گوگل در یک بازه زمانی خاص چند بار به سراغ ما می آیند؟

هر چه نرخ خزش بالاتر باشد، بیشتر به نفع سئوی ماست. چراکه با هر بار خزش، ربات های گوگل متوجه تغییرات و محتواهای جدید می شوند و به گوگل گزارش می دهند که وقت افزایش رتبه این سایت رسیده است. پس وقتی ربات های زود به زود سایتمان را بررسی کنند، زودتر گزارش ما را به گوگل می دهند و افزایش رتبه هم سریع تر پیش می رود.

از طرف دیگر، وقتی نرخ خزش بالا باشد، به این معنی است که سایت شما راکد نمانده و دائماً در حال رسیدگی و به روزرسانی است. این همان چیزی است که گوگل می خواهد!

هر چند که کلمات کلیدی را می توان در جای جایِ سایت گنجاند؛ اما این که برای این کلمات کلیدی محتوای غنی تولید کنیم، بهترین راهِ پوشش دادن آنهاست. با این کار گوگل را شیفته خود خواهیم کرد!

۶- افزایش احتمال اشتراک گذاری صفحات توسط کاربران

انتشار محتواهای جذاب و کاربردی، کاربران را ترغیب می کند که آنها را برای اطرافیانشان بفرستند یا در شبکه های اجتماعی خود Share کنند. این اشتراک گذاری نه تنها نام برند شما را سر زبان ها می اندازد؛ بلکه اشتراک گذاری محتواها در شبکه های اجتماعی و دریافت لایک و کامنت می توانند سیگنال های ارزشمندی برایتان تولید کنند که به رتبه بالاتر در نتایج جست و جو کمک می کنند.

۷- افزایش CTR

CTR (Click Trough Rate) نشان می دهد که شما به نسبت تعداد دفعاتی که دیده شده اید چند بار کلیک گرفته اید. مثلاً اگر ۲۰۰ بار دیده شده اید و ۵۰ کاربر روی شما کلیک کرده اند، CTR برابر ۲۵% خواهد بود.

هر چه CTR بالایی داشته باشید، برای سئو بهتر است و یکی از فاکتورهایی است که رتبه سایت را افزایش می دهد. حالا قسمت جالب ماجرا اینجاست که محتواهای جذابی که عنوان و توضیح مِتای خوبی هم دارند، CTR را بالا می برند.

۸- دریافت بک لینک

دریافت بک لینک بیشتر، بدون تردید از مهم ترین دلایل اهمیت تولید محتوا در سئو است. چرا؟ همه بک لینک ها برای ارتقای سئو سایت عالی هستند؛ اما بک لینک های طبیعی معجزه می کنند. بک لینک های طبیعی همان پیوندهایی هستند که سایت های دیگر خودشان و بدون این که به آنها پول پرداخت کنیم به سایت ما می دهند. حالا چطور می توانیم منابع دیگر را ترغیب کنیم به ما بک لینک طبیعی بدهند؟ با انتشار محتواهای باکیفیت و منحصر به فرد.

دریافت محتواهای منحصر به فرد و سئوشده از «ریراکو سئو»

تولید محتوا توسط تیم

ریراکو سئو زیرمجموعه شرکت ریراکو و مختص خدمات سئو و تولید محتواست. شما همراهان گرامی این انتخاب را دارید که از خدمات سئو سایت این مجموعه برای صفر تا صد سئو وب سایت خود استفاده کنید. اما این گزینه را هم دارید که فقط بخشی از فرآیند سئو را به ریراکو بسپارید؛ مثل مشاوره سئو حرفه ای که نتیجه آن، راهنمایی تیم اجرای سئوی سایت شما خواهد بود.

از طرفی به دلیل اهمیت تولید محتوا در سئو، یکی از خدمات این مجموعه نیز طراحی استراتژی محتوایی و تولید محتوای یونیک و سئوشده بر اساس این استراتژی است که می توانید از آن بهره مند شوید.

متخصصین تولید محتوای ریراکو با تکیه بر تجربه و خلاقیت خود و با شناختی که از نیاز روز کاربران دارند، محتواهایی را به طور ویژه و اختصاصی برای کسب و کار آنلاین شما تولید خواهند کرد. این که این محتواها فقط متنی باشند یا محتواهای تصویری، ویدئویی و صوتی هم تولید شوند، کاملاً به انتخاب و خواست شما بستگی دارد.

برای شروع همکاری با ریراکو سئو کافی است وارد صفحه «سفارش تولید محتوا با کیفیت» شوید تا ضمن مشاهده تعرفه تولید محتوای متنی، با جزئیات این خدمات نیز آشنا شوید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.