آموزش تغییر مسیر پیشفرض آپلود فایل ها در وردپرس

یکی از قابلیت های که به صورت پیشفرض در هسته ی وردپرس از نسخه ی اولیه آن تا کنون قرار گرفته است ، قابلیت آپلود فایل ها در بخش رسانه ی وردپرس می باشد که به شما امکان آپلود و به اشتراک گذاری انواع فایل نظیر عکس ، فیلم و … را می دهد ؛ تا نسخه ی 3.5 وردپرس قابلیت تغییر مسیر آپلود فایل ها در وردپرس وجود داشت اماپس از آن این قابلیت از دسترس کاربران خارج شد و فقط آدرسی که به صورت پیشفرض در وردپرس وجود داشت در دسترس قرار گرفت . در این مطلب قصد معرفی راهکاری برای وردپرس را داریم که توسط آن قادر به تغییر مسیر پیشفرض آپلود در وردپرس خواهید ؛ البته راهکار آسان تر استفاده از افزونه ” تغییر آدرس آپلود فایل در وردپرس با افزونه Wp Orginal Media Path ” می باشد که قبلا در دکتر وردپرس خدمت شما معرفی نموده ایم . برای تغییر مسیر پیشفرض آپلود فایل ها در وردپرس کافی است از کد هایی را در وردپرس خود تعبیه کنید ! در ادامه با ما و آموزش تغییر مسیر پیشفرض آپلود فایل ها در وردپرس همراه باشید .

آموزش تغییر مسیر پیشفرض آپلود فایل ها در وردپرس

برای تغییر مسیر پیشفرض آدرس فایل های رسانه خود کافی است سراغ فایل wp-config.php رفته و تغییراتی را در آن اعمال کنید ! فرض کنید میخواید آدرس فایل های شما به صورت Site.com/wp-content/files باشد ؛ برای اینکار کافی است کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید :

 define( 'UPLOADS', 'wp-content/'.'files' ); 

ممکن است بخواهید عبارت wp-content را در آدرسی دهی خود استفاده نکنید ! مثلا بخواهید آدرس دهی شما به صورت site.com/files باشد ؛ برای اینکار باید کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید :

 define( 'UPLOADS', ''.'files' ); 

امیدواریم این آموزش برای شما کاربران محترم در زمینه ی آموزش تغییر مسیر پیشفرض آپلود فایل ها در وردپرس مفید واقع شده باشد .

3/5 - (122 امتیاز)
7 نظرات
  1. Mostafa Akradi می گوید

    سلام الان حوصله ندارم توضیح بدم من هم مشکل شما روداشتم ولی هیچ کسی نمیدونست اولا باید داخل فایل فانکشن کد مربوط به تغییر هاست رو بدی که تصاویر رو از اونجا بخونه ..
    میتونی از این افزونه استفاده کنی فقط هم همین یک افزونه هست ای رو نصب کن اول
    https://wordpress.org/plugins/hacklog-remote-attachment/
    دوم اینکه باید مثل تصویری که گذاشتم اطلاعات هاست خودت رو بدی
    http://uupload.ir/files/um61_1.jpg
    بعد کد های فانکشن رو وارد کن مثل تصویر زیر
    http://uupload.ir/files/8vrn_2.jpg
    ================================================

    // function cdn_url() {
    // return ‘https://dl.pertech.ir/wp-content/uploads’;
    // }
    // add_filter( ‘pre_option_upload_url_path’, ‘cdn_url’ );

    //function my_cdn_upload_url() {
    // return ‘https://dl.pertech.ir/wp-content/uploads’;
    //}
    //add_filter( ‘pre_option_upload_url_path’, ‘my_cdn_upload_url’ );

    //add_filter( ‘max_srcset_image_width’, create_function( ”, ‘return 1;’ ) );

    function aafd_cdn_srcset($sources){
    foreach ( $sources as $source ) {
    $sources[ $source[‘value’] ][ ‘url’ ] = str_replace(‘https://pertech.ir’, ‘https://dl.pertech.ir’, $sources[ $source[‘value’] ][ ‘url’ ]);
    // you MAY use external domains as well
    // $sources[ $source[‘value’] ][ ‘url’ ] = str_replace(‘http://www.example.com’, ‘https://static.examplecdnprovider.com’, $sources[ $source[‘value’] ][ ‘url’ ]);
    }
    return $sources;
    }
    add_filter( ‘wp_calculate_image_srcset’, ‘aafd_cdn_srcset’);
    =====================================================
    اگه سوال دیگه ای داشتی در خدمتم
    یا علی و خدانگهدار

  2. 22 می گوید

    سلام
    من یک وبسایت را با وردپرس طراحی کردم. ابتدا با نرم افزار xamp اون رو طراحی کردم بعد روی هاست آپلودش کردم. آدرس دهی یکی از تصاویر سایت از localhost هستش و همین باعث شده که عکسم رو نشون نده. این آدرس دهی رو چجوری میتونم تغییر بدم؟

  3. علی صمیمی می گوید

    عالی بود آقا وحید
    مرسی

    1. وحید زعفرانلو می گوید

      سلام . لطف داری علی جان .
      موفق باشی .

      1. مصطفی می گوید

        سلام من افزونه ای برای ftp نصب کردم و دست هم کار میکنه ولی وقتی تصاویر اپلود میشه و حتی تصاویر داخل هاست دانلود اپلود مشه و چون قالب من از 10 تا تصویر استفاده میکنه ولی وقتی باید تصویر کوچیک شده قرار داده بشه میره و تصویر اصلی که بزرگ هست رو میزاره و حتی نمیتونم تصاوی رو دوباره بازسازی کنم یک اخطار میده .
        “bitcoin” (ID 6860) failed to resize. The error message was: The originally uploaded image file cannot be found at /home/site1/public_html/wp-content/uploads/2017/12/bitcoin.jpg اگه میشه کمکم کنید

  4. isa می گوید

    با سلام ببخشيد اگر بخواهيم مسير اپلود فايل را به ساب دامين سايتمون منتقل كنيم در همان هاست اشتراكي كه استفاده مي كنيم امكانش هست? بايد از ftp استفاده كنيم, ,lومسير دلخواه نصب ftpرامثلا اين ادرس دلخواه بدهيم درست است.
    ( ……/home2/abc/domains/abc.ir/public_html/dl/….)
    وبعد ابخواهيم هاست دانلود جدا بگيريم ايا بايد تغيير درمسير هاست دانلود بدهيم يا با انتقال همون پوشه كه در هاست استفاده كرديم به عنوان هاست دانلود درست مي باشد و مشكلي پيش نمي ايد ؟…
    ممنون ميشم راهنماي كنيد در اين مورد چون عكس هاي يك سايتم را مي خواهم در چند دامنه مختلف استفاده كنم ودر صورتي كه مصرف سايتم زياد شد هاست دانلود بگيرم واختلالي در سايت هاي ديگرم پيش نياد كه از اين فايل ها سايتم كپي شده است بعد انتقال..
    با تشكراز شما

    1. وحید زعفرانلو می گوید

      باسلام . برای اینکار شما نیاز به افزونه ای برای اتصال وردپرس با FTP به هاست دانلود دارد که باید ساب دامین رو هم به هاست دیگه متصل کنید .
      موفق باشید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.